Wanneer bijvoorbeeld twee mensen in een lastige situatie zitten omdat ze een conflict met elkaar hebben, dan is het mogelijk om de conflicterende belangen op tafel te leggen. Onder leiding van een onafhankelijke partij is het mogelijk om twee vechtende mensen naar elkaar te laten luisteren om zo tot een oplossing te komen waar iedereen zich in kan vinden. Op deze manier is het in vele gevallen mogelijk om de gang naar de rechter te bekorten of zelfs te voorkomen. In sommige gevallen wordt er eerst een rechtszaak gestart om vervolgens over te gaan op een mediationtraject, dit laatste is in vele gevallen een stuk minder gênant omdat het niet openbaar is. Er zijn in het geval van een rechtszaak en mediationsessies wel twee zaken die erg belangrijk zijn, namelijk dat je persoonlijke administratie op orde is. Wij nemen met je door hoe digitalisatie van je persoonlijke archief kan bijdragen aan de versterking van je positie.

Hoe het digitaal persoonlijk archief je positie versterkt?

Wanneer we kijken naar de verschillende conflicten die mensen kunnen hebben, dan speelt altijd een bepaalde bewijsvoering een rol, die nodig is om aan de kunnen tonen hoe zaken in het verleden gegaan zijn. Dit kan allerlei concreet vormen hebben. Het nadeel van een persoonlijk archief is dat het bijgehouden moet worden, de meeste mensen doen dit echter niet 100% accuraat. Soms omdat ze niet aan nare dingen als een scheiding van hun partner willen denken, maar denkt die partner er ook zo over? In sommige gevallen raken ze ook dingen kwijt. Wij raden mensen altijd aan om een digitaal archief aan te leggen van zaken die belangrijk zijn. Zeker wanneer er spanningen in de relatie zijn is het goed om te beginnen met een persoonlijk archief aan te leggen. Dan moet je nadenken over wat er eventueel bij een scheiding relevant kan worden geacht. 

Dit vooruit denken is niet een gedeeltelijke handdoek in de ring gooien. Je zou er ook naar kunnen kijken vanuit een positief perspectief, dat het ook de nodige duidelijkheid schept en dat daar iedereen wat aan heeft. 

Wat kun je doen met een digitaal archief?

Het is erg gemakkelijk om analoge documenten in een digitaal archief in te passen. Je kunt deze documenten doorsturen naar het bedrijf dat voor jou de documenten digitaliseert. Het kan gaan om films, microfoons, A4tjes, digitale gegevens en noem maar op. Alles verzamelen op een plek die beveiligd is door een professioneel bedrijf maakt dat het een superbetrouwbaar en welhaast onaantastbaar archief is waar je vele jaren profijt van kan hebben en zeker in situaties waarin informatie over de persoonlijke levenssfeer bijvoorbeeld nodig is. Wanneer jij bijvoorbeeld de aantijging krijgt dat je niet goed voor je kinderen zorgt omdat je te weinig aandacht aan besteedt, dan kun jij bijvoorbeeld met kaartjes voor naar de film aantonen dat je wel degelijk dingen met ze doet. Het is maar een klein voorbeeld. 

Voor particulieren en zakenmensen is het erg belangrijk om een archief te hebben waar ze op kunnen vertrouwen. Een digitaal archief is makkelijk opvraagbaar en mensen kunnen in een werksetting eenvoudig werken met digitale documenten. Ze hoeven niet naar een archief te lopen en meerdere mensen kunnen met hetzelfde document aan de slag. Bij https://www.karmac-digitaliseert.nl/ helpen ze je graag verder.